www.coronaonslow.blogspot.com

onsdag 6 augusti 2014

Sista dagen på semestern

Jag har kommit på att jag saknar bloggandet ibland. Inte för att jag har tiden eller den egentliga orken att göra det, utan för att man minns. Man minns saker man kanske borde ha glömt efter två år, det är så lätt att titta tillbaka. 

Dagbok och sådant där har aldrig varit någonting för mig. Jag försökte väl, tror jag, under någon vecka då och då -men .... det slutade bara med att jag glömde att skriva eller tappade bort boken. På så sätt är internet och bloggen en rackarns finurlig lösning på problemet! Jag kommer i håg det jag skriver och kan inte tappa bort mina anteckningar.

Pappa och Markus kom upp till mig och åt lunch igår. Det var mysigt, gjorde en snabb pastagratäng och en liten efterträtt med jordgubbar. Tror det var uppskattat, hoppas det i varje fall!

I går vart även
Madde och Sebson här mitt i natten. De kom över till lägenheten vid elva och stannade i två timmar eller sådär. Tjejsnack (stackars Sebson!) och allmänt tjöt och jag fick inte gått och lagt mig förrän in på småtimmarna. MEN inte gjorde det något, tvättid mellan 8-11 nu på morgonen och alltså dags att vända på det förbaskade dygnet. Roligt? Nja.. Behövligt? Absolut.

På tal om det så har nog torktumlaren gått färdigt snart.. Får nog dricka upp morgonkaffet och släpa mig ner för att fixa i ordning min nytvättade tvätt!

Ciao!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar