www.coronaonslow.blogspot.com

fredag 28 juni 2013

Memories

Sitter och väntar på att en spekulant på mitt Rosa regntäcke skall kontakta mig. Vi skulle träffas idag om jag förstod det rätt, vi får väl se om denne dyker upp.

Annars står inte så där jättemycket på schemat idag. Funderar på att baka chokladmuffins! Med kakao och chokladbitar i. Nom! Jag har bakat rätt mycket det senaste, bröd, paj och kakor. Det är faktiskt riktigt kul, jag tror jag har ärvt lite av min underbara Farmors kunskaper. Vi brukade baka Chokladbollar, hon och jag, när jag var liten. Jag kan se hela bilden framför mig och känna lukten ifrån kaffe, kakao och havregrynn. Höra farmors röst och se mig själv stå på en pall för att nå upp.

Nej, jag tror jag gör så! Chokladmuffins får det bli!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar