www.coronaonslow.blogspot.com

måndag 8 september 2014

My bad luck...

Jag trodde seriöst att tabletter inte kunde bli större än de panodil jag tvingat ner senaste veckan, men ack så fel jag hade. Pencillin är fanimej ännu större. Och jag som har så svårt att svälja tabletter!..

Hoppas detv var underförstått, men igår fick jag alltså mitt pencillin. Jag har *wait for it* ÖRONINFLAMMATION! Wiiiie! Började kännas i öronen i början på förra veckan. Var hos Kärra Vårdcentral och kollade men ... nej. Ingenting. Sedan blev det bara värre och värre, det liksom blixtrade i hela högersidan av huvudet och sova var ju bara att glömma. Som tur var orkade jag genomlida Stockholmsresan med klassen.

Lördagsnatten blev det ultimata klimax:et och då orkade jag verkligen inte. Satte mig på Hisingsakuten Söndag morgon och Voilá - det var vad jag trodde.

Vad händer idag då? Jag har bara en lektion idag i skolan, Elkraft, och jag slutar halv fem. Skall dra mig till bussen om ca en halvtimma med svinstarka ipren och pencillin i necessären. Jag har hästen idag, men beroende på hur jag känner kommer nog Jessica eller Amanda (länk) rida. Denna veckan skall vi förhoppningsvis börja sätta i gång Kalle ordentligt, med uppsutten trav och fortsatt fokus på liksidighet och form. Min fina häst!



1 kommentar:

  1. Hej!
    Har ett tips för att lättare kunna svälja tabletter! :)
    Mamma köpte medcoat till mig på apteket, funkar kalas för mig! :)

    SvaraRadera