www.coronaonslow.blogspot.com

fredag 12 september 2014

Två hästar i en smäll

Igår var en bra dag! Robotteknik med programmering på förmiddagen och sedan svenska efter lunch. Åkte till stallet efter att jag slutat vid halv fem och gick sedan med Amanda och Kallesson ut. Vi håller på att rida in oss på nya "bettet", ett  Hackamore alltså bettlöst. Amanda red barbacka och vi var ute i ca 45 minuter. Skritt och trav, halter, ryggningar, lite sidvärtes och så där. Duktiga är dom!

Sedan var det dags för mig att rida i Dressyrspecialen. Fick Ivan den förskräcklige. Lite till åren och framtung så det tar en bra stund för honom att bli mjuk och fin. Igår kände jag något som jag inte brukar känna. Efter ca 45 minuter var det som att allt släppte. Den där härliga "jag har ingenting i händerna" känslan som Kalle brukar bjuda på infann sig även hos Ivan. Både i skritt, något steg här och där i galoppen och framförallt i traven. Vad maffig han blev plötsligt! Snygga Ivan.

Jag är faktiskt jättenöjd och jag tror han tycker det är skönt att bli genomriden.

Nedan: Amanda och Kalle i går!
http://ladyamandas.blogg.se/ 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar