www.coronaonslow.blogspot.com

onsdag 18 augusti 2010

På Tre hästar & Longering

Tjana tjena! Var på tre hästar iag :) Alltid lika trevligt. Köpte följande;
5 st grimmor (i ett "paket") 90:-
I st läder grimma (ganska stel o oputsad lixom .. men det går att ordna ;D) 30:-

Longerlina 98:-
Allt utom longerlinan köpes begagnat.


Åsså kommer vi till andra delen av rubriken. Kom till stallet runt 12, efter shoppingen. Nisse bad mig å mamma hjälpa till att förflytta ponnyerna till deras "riktiga" hage. Krävdes många man och mycket tålamod .. Hade Pumba och Kalle o skulle ta mig till stallet. Jävla ponnys! Kalle sa; jag vill hem!! och satte gasen i botten! Men Pumpa den lata hästskallen skulle sacka efter nått så tusan! Han tyckte tydligen det var OK att ta en fika paus nån gång ibland.. -.-'' Trodde att armarna skulle gå av.. De var ingen rolig upplevelse!
Sen fick jag visserligen plocka in ett par gamla stamkunder; Moni o Tina. Mycket mer bekvämt, de gick i alla all i sama takt! Å sist men inte minst Darling,

Kalle tog ju vaccination för 2 dar sen så kan inte anstränga han så mycket. Så följde med Therese o Misti ut på Ängen. :-) Tänk att ha en häst med en sån kondis! Wow! Jättefina är dom, tjejorna! ;) Therese var sen också så jätte snäll så hon hjälpte mig att longera Kalleboy en stund. Jag tror jag börjar få in knycken! :D

Nej .Nu orkar jag inte vara uppe längre ... GodnaZzzzZzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar