www.coronaonslow.blogspot.com

söndag 28 oktober 2012

Wonderful weather

Vet inte riktigt vad det tog åt vädret, men under hela helgen har det ju varit mer eller mindre konstant underbart väder. Så mysigt när solen skiner, och frosten glimmar på tak och räcken. Nu känner man att det börjar bli vinter. det blir kallare och kallare och under nätterna går ju faktiskt temperaturen ner till under 0-strecket.

Igår tömkörde jag och mammsen Kalle. Det gick faktiskt jättebra, han är superduktig farbror Kalle när han vill. Hehe. Och i torsdags hoppade vi! Ja, jag mår bra -jag hoppade faktiskt. Det är kul att hoppa, så länge jag inte måste hoppa högt. Kalle var med på noterna och tvekade bara lite för att sedan hoppa som en raket! Han tycker nog att det är roligt, men han har nog bara lite dåliga upplevelser bakom sig tror jag. Det är antagligen därför han blivit rädd.. Så trist. Lillkillen.
Men för min del spelar det ingen roll att han inte är någon "perfekt" dressyrhäst, att han är lite skrajsen och egentligen antingen för stor eller för liten. Jag älskar min Kalle ändå!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar