www.coronaonslow.blogspot.com

lördag 9 augusti 2014

En av de sista fina sommarkvällarna

Är det inte sjukt vad dagarna går? Började i skolan i Torsdags och har hunnit med tre ordentliga tretimmarslektioner och en hemuppgift som skall vara klar tills på onsdag. Tänkte skriva en krönika i en svenskakurs, men har inte riktigt hunnit tänka ut vad den skall handla om. Hmmm..

I går var jag och mina favoriter hos Fredrik i Askim på grillfest. Vi hade tillochmed vädergudarna med oss och kvällen var härligt sval med minus för alla myggbett som trädde fram under kvällen. Vi var en 12-13 stycken ungefär; pratade, drack vin i kvällssolen och bara myste!

Fredrik (den jäveln!) sätter sig på ett flygplan till Amerikat på Onsdag där han kommer tillbringa det närmaste året som utbytesstudent. Lyxigt värre! Vi kommer sakna honom i klassen, vårt "gäng" (nördklubben) genomlider en stor kris i och med att vi gick från sex personer till endast fyra eftersom ännu en man sticker utomlands den här månaden. Krisigt värre!

Jag mår bra i alla fall! Lite huvudvärk i morse, men jag har hedern och samvetet i behåll (till skillnad från andra) eftersom jag sällan dricker. När jag väl gör det blir jag myyycket sällan full. Ser liksom inte poängen i det där; låna lycka i från morgondagen är inte min grej bara. Tror jag har mina föräldrar att tacka för det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar