www.coronaonslow.blogspot.com

tisdag 12 augusti 2014

Träning från marken

Känner mig lite småkrasslig faktiskt. Har sovit en tre timmar sedan jag kom hem från skolan idag och jag skall snart gå och nana igen. Har inte riktigt tid att vara sjuk faktiskt, så jag försöker bara att inte bry mig för att kunna köra på som vanligt.

Idag har såldes vart en ganska händelselös dag. I går däremot fick jag gjort ganska mycket. Var i stallet hos Kalleman, tog bussen och gick allebyvägen (converse är SÅ INTE bra att gå i för min del. Skall komma i håg det nästa gång..) Tog in han, borstade lite och longerade sedan en stund med fokus på lydnad och att lyssna på min röst. Kan väl inte påstå att det gick jättebra. När han går bredvid mig lyssnar han toppenbra på diverse kommandon som "fram" (öka takten i den gångart du befinner dig i) och "back" (backa). På Volt tog han alla gångartskommandon bra (skritt, trav och galopp) men farten var kanske inte den jag hade önskat. Tur att kommandot för stanna funkar i alla lägen.. ;-) 

Hur som haver så kommer jag snart behöva ta en ordentlig genomkörare för Mikael. Jag har inte ridit på hela sommaren och känner att jag tappat så fruktansvärt mycket. Visst sitter allting i ryggraden men när jag rider känner jag att jag gör fel, K svarar inte på det sättet han brukar. Varför? Uppenbarligen för att jag inte ger samma kommandon -eller rättare sagt jag utför dem på fel sätt, och då får K ingen chans att utföra det jag vill korrekt heller.

Kalle och hans "lillmatte" Amanda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar