www.coronaonslow.blogspot.com

söndag 2 november 2014

Höstlov? Tusan heller!

God dagens! Eller godkväll kanske, klockan har ju passerat åtta..

Nu är det NOVEMBER, visst har det ändå gått väldigt fort det här året? Det känns som om tiden bara går fortare och fortare, och "de som vet" säger att tiden går ÄNNU fortare när man blir äldre. Läskigt! Vem vet, snart kanske tiden går så fort så den går baklänges...

Så ... what's new? Inte fruktansvärt mycket. Kalle går på bra, han är i princip back on track igen efter hältan. Börjat klickerträna honom dessutom, bra komplement till ridning och tömkörning. Han verkar gilla det och han är väldigt lättlärd! Tog en och en halv gång att "klicka in honom" som man säger.  30 klick och 30 godisbitar senare hade han fattat vinken. Duktig häst!

I tisdags förra veckan var jag och Matilda (http://matildaovdahl.devote.se/) ute och åt middag i höstrusket. Moon Thai landade vi på (ligger på avenyn). En drink innan maten, varmrätt och vin - till och med efterrätt orkade vi med innan vi styrde kosan hemåt. GTG-are har ju som bekant inget höstlov så jag fick passa mig lite för att kunna orka upp till onsdagens skoldag. Hur som haver var det en underbar kväll och jag hade jätteroligt!

Onsdag kväll var jag och mamma på "Balansekonomi" där Charlie Söderberg (känd från bland annat Lyxfällan) föreläste om "hur man gör sitt liv rikare" genom att tänka mindre -göra mer och faktiskt våga satsa. För att riktigt förstå bör man gå på föreläsningen själv, för det var en superkick i arslet och en riktig motivationshöjare!

En bioupplevelse har jag också hunnit med den här veckan. Jag och M var och såg "Equalizer" på Bergakungen i går. Den var faktiskt helt okej, fast hälften av filmen var rena våldsscener och de kollar jag ändå inte på men det jag såg var bra! Action skall väl vara överdrivet antar jag. På något sätt blir filmen lite enklare att smälta om det är en actionfilm och inte en thriller. En thriller är mer verklighetstrogen.

Somsagt nu är det NOVEMBER och i morgon är det måndag. Dags att gå och lägga sig för att i morgon vakna upp till en ny, härlig vecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar