www.coronaonslow.blogspot.com

måndag 10 november 2014

Sömn, jag och korvgryta

Dagen har gått fort idag, vilket är både bra och dåligt. Bra eftersom skoldagen flög förbi (började 13:10 slutade 16:30) och dåligt eftersom jag snart måste gå och lägga mig. Jag och Sömn måste klicka, en halvdan relation fungerar inte oss i mellan. Minst 7-8 timmar per dag spenderar vi ihop, Sömn och jag. 

Idag hade jag i alla fall Robotteknik som enda lektion. Gick bra, fick hjälp av en klasskompis att få ihop ett program. Satt kvar till klockan sex i skolan och pluggade Historia. Fick lämnat in en uppgift och börjat på en ny, så det känns bra. Pappa hämtade upp mig efter att han slutat jobbet och så åkte vi och handlade lite småsaker eftersom jag ville laga mat. Korvgryta blev det, med chorizo och falukorv. Mumma!  Tror dom andra tyckte om den också, hoppas det.

Idag har jag alltså inte haft Kalleman, han får vila idag. I går red jag lektion för Angelica (Kalles massör/alltiallo) och i morgon rider Jessica lektion i Dressyr 5. På Onsdag hoppar jag och på Torsdag rider jag lektion i Dressyrspecialen. Många träningar där. :-) På fredag tror jag han skall slippa att ha någon på ryggen, så vi kommer nog köra markträning och bus. Det är viktigt det också, speciellt för kommunikationen mellan häst och ryttare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar