www.coronaonslow.blogspot.com

tisdag 4 november 2014

Spara eller slösa?

Har tagit en skön dusch, håret är rent och fräscht. Tända ljus och en kopp te! Låter väl maaagiskt? Om det inte vore för att mitt rum är kaos, kan knappt se golvet. Dessutom borde jag snart gå och lägga mig och jag har inte okar plugga i kväll -som jag borde. Inte fullt lika glamoröst kan man väl tycka...

Har sett en del avsnitt av Lyxfällan det senaste. Egentligen vet jag inte riktigt varför jag kollar eftersom varje avsnitt är precis lika dant. Alltid blankolån - alltid sälja av saker - alltid ett gott slut. Det sporrar mig lite att absolut inte hamna i samma fälla själv, att knipa igen ännu lite mer och hålla koll på kontoutdragen på kortet. Tänka två gånger innan jag köper något, spara - spara - spara!  

Jag är rätt bra på att köpa småsaker, unna mig utemat. Jag köper sällan större saker (väldigt lite) och har alltid kvar pengar på kontot efter månadens slut. Men det går alltid att bli bättre! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar