www.coronaonslow.blogspot.com

onsdag 9 september 2015

It's funny how time flies

Ännu en sommar har passerat, en ny höst är på ingång. Bladen kommer falla ner och bli en brun, halkig sörja på marken. Gräset blir gult, man fryser på morgonen och kanske, kanske kommer solen fram en liten stund på eftermiddagen. Tiden förändras - och vi med den. Det här året har verkligen varit ett år i förändringens tecken. Många kapitel som avslutats -men även många nya kapitel som börjat ta form. En del ligger fortfarande och gror, väntar på att skrivas. Många av dom kommer sluta lyckligt, andra inte. Spännande!

Den allra största förändringen som skett det senaste året är att jag slutat gymnasiet. 10 Juni tog jag studenten med pompa och ståt! Vi hade sån tur med vädret, sprang ut i solsken och kunde grilla ute med vänner och släkt på kvällen innan det var dags för studentfest på Valand. Ärligt talat tror jag att det var den roligaste utgången någonsin, det var en sån härlig känsla att känna alla. Bara kunna vara sig själv - dance the night away! 

Dagen efter blev jag inte bara bakis (vilket i ärlighetens namn var väntat) men också fruktansvärt vrål-förkyld. Låg helt utslagen torsdag-söndag och på Måndagen började jag jobba. Tror jag behövde de dagarna jag låg hemma för att ta igen sömn, hinna slappna av. Har inte planerat att läsa vidare, jag kommer jobba ett par år. Sedan får vi se vad som händer. En del milstolpar vilar ju någonstans där i bakgrunden, små mål som man gärna vill uppnå. En egen lägenhet, träffa någon, resa, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba...

Life is what happens when you're busy making other plans
-John Lennon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar