www.coronaonslow.blogspot.com

tisdag 15 september 2015

Tonight my heart's on the loose

Idag har jag varit en sväng hos Tandläkaren. Ingen större ko på isen, det känns skönt att kunna bocka av den mer eller mindre obekväma vistelsen och vänta ytterligare 18 månader för att få komma tillbaka. Köpte med mig en sallad hem och drack kaffe. Om dryga 90 minuter sätter jag mig i bilen och drar till jobbet. Känner att jag inte riktigt vill, har känt mig småförkyld i två veckor nu. Vaknade och kände mig helt nedslagen. Spännande, får väl se om kroppen bestämmer sig för att lägga av eller inte. Kan ju hoppas att den väntar tills helgen i alla fall. Nice guys finish last. 

Helgen som gick var i alla fall helt underbar. Fredag kväll var jag med mitt nördgäng på Arena 29 där vi planerade inför höstens stora galej; WonderLANd - ett lan för alla spelintresserade ungdomar från 16 år och uppåt. Kom hem för sent som vanligt till ett tomt hus. Resterande 3/4 av familjen var på annat håll. Skönt men ... tomt. Ovanligt. Lördag förmiddag red jag lektion för Jenny F på Kalle. Vi bröt ner Skänkelvikning och gick igenom övningen steg för steg. Behövde verkligen lite basic-träning eftersom jag tappat fruktansvärt mycket det senaste. Rider ju inte lektion kontinuerligt längre. Lite tråkigt, man glömmer snabbt.

Runt klockan 8 ringde Madde på dörren. Vi gjorde oss i ordning tillsammans och drog sedan in till stan med vår favorit Jonathan (vi har känt varandra i 15 år i år. Jisses, time flies). Satte oss på vårt stammisställe Bishops Arms och ölade, tjötade och bara var. Underbartt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar