www.coronaonslow.blogspot.com

lördag 26 november 2016

En liten uppdatering

God morgon. Var ett bra tag sedan jag uppdaterade här. Det är spännande att gå tillbaka och se vad man gjort under dagarna så jag funderar på att börja uppdatera igen. Kommer väl hålla i två dagar som vanligt men då har jag i alla fall haft roligt på vägen. :)

Just nu sitter jag hos Mattes bror Daniel och äter frukost; bättre sent än aldrig. Matte och hans två äldsta bröder är utanför och byter till vinterdäck på deras bilar. Jag satsar på att sitta kvar här och sörpla på mitt kaffe så jag slipper hjälpa till. Hehe. Ikväll skall jag äta middag med Madde och gubben skall på julbord med jobbet. Vet inte vart vi skall äta riktigt, Madde nämnde El Corazon på avenyn men det såg ut att vara fullbokat. Kanske inte så konstigt med tanke på att det är lördag och löning...

På tal om löning så bytte jag arbetstider och jobb förrförra veckan. Från 2 skift och kvalitet till dagtid med flex och maskiner. Jobbar numera på Kluster 60 i karossfabriken som linemekaniker. Spännande! Även om avdelningen fortfarande är i projektstadie. Kul att få vara med från början. Tror jag kommer lära mig så himla mycket på det här, även om det är lite läskigt att plötsligt få ansvar för en lines leverans. Tur man har UH teknikerna till hjälp. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar