www.coronaonslow.blogspot.com

torsdag 8 december 2016

Onsdag 7/12

Hej igen. Idag var det alltså onsdag den 7 december. Andra veckan i julmånaden. Börjar få lite julkänslor men bara lite grann och sporadiskt. Svårt att tänka sig att det är juletid när regnet smattrar mot fönstret. Kan visserligen inte påstå att jag föredrar snön Heller, å andra sidan. Kallt och blött som smälter på dagen och fryser till blankis om natten. Tur man har vinterdäck på bilen...

På fredag åker hela familjen till London för andra året i rad. Jag, mamma, pappa, Markus, Mathias och min mosters familj skall bo i staden med stort S fredag-måndag. Hotellet ligger i Paddington om jag inte minns helt fel. Fast det gjorde jag nog. Rätt centralt var det i alla fall. Väl i London är det lite shopping, Status Quo konsert och museèspotting som gäller. Och hotellfrukost. Icke att förglömma!

-----

Oj, då var det visst torsdag morgon och sista arbetsdagen för den här veckan! Glömde av att publicera i går så kladdar lite till.

I går kväll var jag på stallmöte i nya stallet. Det kändes lite jobbigt att sätta sig och köra 2 h i världens monsterrusning efter jobbet och 1.5 h hem efteråt men när man fick träffat hästen en stund kändes det bättre. Tror han har det rätt bra, han kände igen min röst när jag kom och gick med på att gosas en stund. Men sen var jag  inte intressant längre och han skrittade iväg bortåt kompisen Athos. Känns bra i mammahjärtat att det fungerar så bra❤

I morgon kommer Madde och hämtar mig och Mathias vid 5. Jäääävla tidigt, stackars Madde... hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar