www.coronaonslow.blogspot.com

lördag 13 augusti 2011

Dressage-dudes

Tänkte berätta om min och Kalles otroligt korta dressyrkariär vi haft än då länge. ;) 

Dressyr är ju något man gör varje dag (oavsätt om man hoppar, rider ut eller rider barbacka så använder man sig av Dressyren) men tävlat har vi inte gjort så mycket. Bara på Alleby, 1 L:D, 1 L:C och 1 L:B


Som högst har vi fått 50% gränsen för clearround, vilket är rätt bra för att vara mig! Första gången jag och Kalle gjorde ett program fick vi 40% eller något sådant, då var han fortfarande ridskolehäst och rädd för allt och alla. Dressyrstaketet var sjukt läskigt och domarna skall vi inte prata om.
MEN vi tog oss igenom, jag ramlade inte av och jag red inte fel väg. Mission completed!

knoppad å fin!
Andra tävlingen var nu i vintras. När jag red in och skulle värma hade de musik på i högtalarna och jag trodde ärligt att han skulle flippa. Men det gjorde han inte! Hoppade runt lite första sekunderna när jag satt upp men sen så blev han hur lugn och fin som helst! Jätteduktig verkligen, sänkte sig till och med. Duktigt!
L:Cn slutade på 50% och L:Bn efter slutade på 34% eftersom han var trött och ville inte riktigt gå fram. Kan hända att han inte riktigt var tränad för två klasser då, förståeligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar