www.coronaonslow.blogspot.com

onsdag 31 augusti 2011

Sweet Dreams!

Ska å lägga mej nu, bin näsa ä tät sob sjutton ... men inget som inte lite ( mycket ) nässpay kan fixa! :D I morgon går jag till skolan igen, klockan är satt på 06:00 vilket är 45 minuter tidigare än vanligt. Anledningen? Hinna hosta upp all skit som satt sig på natten ... är inte hundra frisk än kan vi nog säga ganska klart.  

Var i stallet idag också, som jag har längtat! 'Porslinshästade' Kallefis lite genom att tvätta av hans ben. Lena som hade honom igår sa nämligen att han hade ett sår så det ville jag kolla upp närmare. Och dessutom så får man väl unna sig rena ben någon gång...
Tvättar aldrig någonsin benen på hästen annars, tycler det är onödigt och dumt att tvätta av hästens naturliga fetter. (Borstar alltid benen supernoga i stället)
Enda gången Kalle badat på riktigt med schampo och hela skiten var innan han skulle till veterinären i våras. Men det är min åsikt! :) 

Hovslagar'n kommer på Måndag, tills dess skall jag bara skritta honom. Hans hovar är .... risiga. De skulle vart skodda för lääänge sedan. Stackarn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar