www.coronaonslow.blogspot.com

måndag 13 augusti 2012

Jag lever! Wohoo!

Sitter med en varm kopp the i handen och pustar ut efter dagen. Suckar lite över att det nya teet jag köpte förra veckan inte smakar mer än vad det gör,men det är gott så dricker ändå. Sånna där småproblem nivet.

Dagen har flutut på bättre än väntat faktiskt, var rejält nervös i morse och räknade inte med något annat än döden. Så det gick alltså bättre än mina förväntningar -logigiskt eller hur?
Samlades utanför porten och alla deltagare (inte elever alltså, tydligen är vi inte det. GTG kallar oss istället deltagare) gick in genemnsamt. Delades in i klasserna och jag hamnade med ett till synes roligt gäng, 32 elever varav 5 av dem är tjejer. Med mig inräknat alltså. Ganska praktiskt att vara få tjejer, man sökte ju sig till varandra direkt så att det där med att ta kontakt var ju inget problem alls! Väldigt skönt.

Slutade "tidigt" alltså vid klockan 15 och tog bussen in till Hjalmar Branting för att handla lite. Kalender, lås till skåpet och anteckningsblock blandannat. Vuxenpoäng? Nja kanske inte, men nödvändigheter. Maya fick en fin sele också. Talar om katten Maya alltså. Hon är innekatt men tänkte att så fort hon vant sig vid selen skall hon få gå på promenader utomhus.

Är så trött så jag tror jag går under, och ändå sitter jag här? HUR nödvändigt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar