www.coronaonslow.blogspot.com

lördag 4 oktober 2014

Lördag

Nu var det länge sedan jag skrev något! Jag har velat men det har bara inte blivit av. Tråkigt egentligen, jag tycker ju om att kunna se tillbaka på de "små" sakerna i vardagen. 

Kalle är i princip i full gång igen i skritt trav och galopp. Har inte börjat hoppas än, dock. Det kommer nog snart. Skolan flyter på. Mycket att göra dock, känner mig lite stressad. Ser fram emot praktikperioden efter jul, trots att man har en Praktik-rapport att skriva och förhoppningsvis mycket att göra på arbetsplatsen så är det avslappnande att göra något annorlunda. Trots att jag slet som en hel hjord som grönis på sommarjobbet (Upp klockan fyra, bussen halv sex, stämpla in och byta om. Lyfta plåt, ladda plåt, LÄRA SIG framför allt. Gick ner två kilo på fyra veckor) så var det ändå lite som en semester. Det var något annat än skolan och man behövde inte "ta med sig jobbet hem". Efter 15:24 slutade jag tänka. Skönt!

Nu på förmiddagen skall jag till stallet och rida K. Funderar på att fråga papput om han vill gå med mig ut som förra gången. Det är roligt att ha pappa med, vi umgås ju aldrig annars det är bara i stallet. Qualitytime! Kul att ha någon att prata med också, och K älskar pappa!

I eftermiddag Måste Måste Måste jag plugga, oavsett om jag vill eller inte. Mängder av uppgifter och ett par redovisningar coming up nästa vecka och veckan därpå. På måndag åker jag dessutom till Ullared och jag vill ha allt klart så långt det går för att slippa sitta på tisdag efter skolan. Bra va?
En gaaaaamal sensommarbild! Från 2011 tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar