www.coronaonslow.blogspot.com

onsdag 23 februari 2011

Fast i drogernas "underbara" värld

Jo men så är det ju. Jag är beroende av en drog som jag ständigt intager regelbundet. Koffein heter det, kaffe kort sagt. Och det är ju .. en drog? Precis som alla andra beroendeframkallande medel; läsk, redbull, cigaretter, snus, godis etc etc. Jag tror att vi alla har en drog som vi är beroende av! En tjej som jag träffat var till exempel hysteriskt beroende av clementiner, hon VAR TVUNGEN att äta minst en clementin varje dag!
Samma sak för mig; jag får ärligt talat abstinens om jag inte dricker kaffe på morgonen.. Och även om jag tycker kaffe är gott är detta ju självklart något som jag vill jobba bort, kaffe är visserligen inte i sig onyttigt. Det innehåller ju inga kalorier och vääääääldigt få ämnen. Men i alla fall; det är INTE kul att gå och ha ångest hela dagen för att man inte fick i sig drogerna man skulle tagit i morse!
Visste ni förresten att Red Bull är förbjudet i Danmark?
Vad är nu detta? Jo, kaffebönor.

1 kommentar:

  1. Hört talas om energidrycken Pussy?
    Finns dock bara i England änsålänge :p

    Pussy is a 100% natural drink. No nasty chemicals and nothing manufactured. It is made for people looking for a natural alternative.
    The name Pussy shocks and demands attention - that's the point. Inhibition is a recipe for mediocrity. This is a premium energy drink named with confidence.
    Pussy believes in natural energy - because it's better for you.

    SvaraRadera