www.coronaonslow.blogspot.com

fredag 17 februari 2012

..."men den är ju gammal!"

Tror de flesta har varit med om att man fått en låt på hjärnan som kanske spelats på radion 24/7 för några år sedan. Man får som svar på detta att 'den är gammal'. Jaha. Okej? Spelar det någon roll?
Vad är Nytt då? Jag menar, i Mix Megapols värld är tydligen 'Set fire to the rain' med Adele 'ny' musik. Jo men den var ju bra, de första 200 gångerna den spelades.

Jag tycker nog faktiskt att musiken har förändras till det sämre de senaste 20 åren. Jag menar, musiken som dagens generation lyssnar på är ju till väldigt stor del (för att inte säga helt) gjort på dataväg med autotunes och trumslingor. Visst, en del av det moderniserade tänket är rätt bra -men någonstans går gränsen.

Hade jag själv fått välja hade jag viljat leva på 50 eller 60 talet, när popmusiken föddes. Beachboys, Beatles, Little Richard. You name it. Sen kom Queen, Creedence, Status Quo. 'Riktig' musik. :-) Hell yeah! Vet att många tycker jag är sjukt konstig med en annorlunda musiksmak, och då kan jag säga direkt att de har dem också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar