www.coronaonslow.blogspot.com

måndag 11 oktober 2010

Löshoppning

Tänkte först tacka för de fina kommentarerna på (klicka)DET HÄR inlägget! Tack så mycket! :D Alltid jätte roligt att få höra!

Idqag vart det löshoppning på Alleby. Molly, Baylie, Rufus och Mix fick skutta lite. Jätte roligt att se på, och dessutom lärorikt! Molly hoppar jättebra, när hon väl inser att det inte är någon fara. Baylie har en tendens att "hoppa fort" Rufus är lite valpig fortfarande. Mix hoppar jättebra, i slutet höjdes hindret till 1,30! Han kan minsan, lille Mixen! :D

Hade varit kul att löshoppa Kalleboii någon gång, tydligen så är det ett bra sätt att få tillbaka självförtroendet hos hästen om det inte har gått som man tänkt sig. Perfekt för oss! Får väl se om jag hittar några att löshoppa han med :)

Var nära att inte kunna komma hem från stallet förut, eftersom mina otroligt smarta föräldrar glömt att tala om för mig att de inte kunde hämta mig i kväll. Men som tur var fick jag skjuts med supersnälla Marie så jag kom hem i alla fall, hehe :D

Såhär ser resten utav veckan ut;
Tisdag: Fillan Fillus har Kalle, Konfirmations grej haha
Onsdag: Stallet, hoppclinic
Torsdag: Stallet, pappa gå på borsta-sadla-tränsa kurs :)
Fredag: Jag åker på konfa läger
Lördag: Konfaläger
Söndag: Konfaläger
Under de dagar jag är på läger kommer Kalle att stå, han får semester haha.

Lite sköna bloggar värda att ta en titt på;
eaqi.blogg.se
farbeyondthestars.blogg.se
josefinebergling.blogg.se
egoinas.se
blondinbella.se

1 kommentar:

  1. Värsta kul var det, Mix hoppar ju som en miljon typ. Söthästen! <3
    Tack för godisen btw, den var jättegod! Åt den då jag kom hem ;)
    Puss<3

    SvaraRadera