www.coronaonslow.blogspot.com

fredag 31 december 2010

Resumé 2 0 1 0

Skriver en kort, kort resumé av året som gått.

3 6 5 dagar, 5 2 veckor, 1 år. Vart tog alla dagar vägen?? En kall vinter började ju året med, hua! -20°c var det ju ett tag, precis som nu. Global warming?? Nyårsaftonen spenderades hos Louise, väldigt trevligt. Eller ja, allt utom hemresan. Fick sitta inknökad i baksätet mellan två hyperaktiva medelålders gubbar.. Mums. (Ta det inte personligt, pappa . hahahaha) Nej men så illa var det inte. ^^ Var ständigt i stallet, red Kalle på torsdagar i B3an, och det var bara jag och ett par tjejer till som red han..
Fyllde ju 14 också, men blev inget större firande, orkade bara inte med det. Samma dag som Madde fyllde 14 fick jag Kalle på foder, 2 2 Mars. :)
Våren och sommaren flöt på, och jag svävade verkligen på moln! Första stora steget var när jag var ute och gick med Kalle, pappa var med. Sen började vi rida ut, fast pappa eller mamma gick alltid med.
Green Day konserten 5 Juli var AWSOME!!! Jätte häftig stämning, och Billie Joe ör ju så sjuuukt snygg! Hade jävulskt ont i mina fotar efter det, jag och Madde längtade intensivt efter att få sätta oss i bilen när det hela var slut kan jag väl säga! :o

Hösten kom, skolan började. 8e klass, najs... hmm..
Jaja. Bytte klassrum och P-N bytte mentor ;)
Papput började i V2an, najsig! Han kommer bli en riktig jockey snart hahahaha. x)
Första lektionen i U3an för min del var ju intressant. Först cyklade jag och Madde till stallet, jag red lektion för Paulina på Kalle och sen red lektion. TRÄNINGSVÄRK kallas det.

Och en annan gång som Jag skulle rida lektion för Paulina, så kommer regnet! Eller regn, det H A G L A D E verkligen x'D Hahaha jisses, det var en rolig lektion. Det tog väl 10 minuter sen gav vi upp. Mums.

Sen har vi varit med i två clearrounder detta året jag och Kalle. Dressyr KMet gick bra, 50% LC, mindre bra på LB.. Haha, men det gör ingenting :)
Dressyr KM LC:1
Sen var ju jag och Fillan med på julklappshoppningen också, Han var duktig! :D
Bilder från Lena Gunnergren
Ser ni rosetten i pannan? :D Jag var Hippie och Fillan Satan Claus 8) Vi jobbar på med hoppningen, det kan inte bli perfekt direkt hahahaha xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar