www.coronaonslow.blogspot.com

fredag 31 maj 2013

Gårdagen

Igår blev det ingen uppdatering här, men nu kommer det! Gårdagen hade många händelser att bjuda på kan jag lova, nästan bara bra sådana också!
 
På förmiddagen hade vi Matte och efter lunch Allmän Fordonsteknik. Den lektionen hann jag dock inte vara med på så länge, eftersom mamma hämtade mig en stund senare.
Jag köpte ett par nya lovers, ett par skor från Jana. Välbehövt, nu slipper resten av familjen låna ut sina. ;-)
 
Stallet kom sen. Amanda red Kalle, så jag hade bara en häst att rida den här Torsdagen. Merlot heter underbaringen jag hade på lektionen för Mikael. En väldigt trevlig tjej, en läromästare som gjorde rätt så fort jag gjorde rätt. Vi fick kämpa lite med den Förvända vänsterslutan, där du tar in framdelen från spåret och ställer utåt. Jag gjorde fel upprepade gånger och inget hände, antingen så backade hon eller så gick hon bara rakt fram. Tillslut fick jag ordentlig hjälp och en spark i rumpan, då gick det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar