www.coronaonslow.blogspot.com

onsdag 22 maj 2013

Järnlady


Visst är det ironiskt att man aldrig riktigt känner sig förberedd inför en gruppredovisning. Och den här gången är det extremt. Kass kommunikation i gruppen gjorde att två skrev om samma sak. Hmm .. Dessutom blev en av dessa sjuk och så försöker man lappa ihop presentationen så gott man kan.
 
Vi har gjort ett arbete om Povery and Inequality i Storbritannien, det vill säga om orättvisor. Jag som är en liten Thatcher-nörd har såklart utnytjat stundens möjligheter. Margaret Thatcher var ett föredöme på en enda punkt, speciellt om du är feminist. Dock stöttar jag inte hennes arbete på något annat sätt -jag tycker bara att hennes personlighet är jävligt ball. Järnladyn!
 
Kom hem för en stund sedan. Har ätit mellanmål bestående av frallor, smoothie på banan, jordgubbar hallon och blåbär samt KAFFE denna magiska dryck.Satte mig ner och försökte få lite matte gjort inför nationella 2c i morgon. Är inte nervös än men tro mig, det kommer. Inser dock att jag kommer behöva ta med mig något att äta och dricka, eftersom lunchen blir över en timme framskjuten.. Suck. 
Känner att jag inte har extremkoll på Matte 2C faktiskt. Kapitel 1 ligger som i ett dunkel, tycker seriestrippen nedan säger ganska mycket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar