www.coronaonslow.blogspot.com

fredag 30 juli 2010

Mama I'm coming home

Sedär nu var man hemma! Har massa att berätta om de senate dagarna ;D
Fått världens solbrunaste färg (för att vara mig) på armarna! <3 Det gilarrr vi!
Well well.
Tisdag
; Eva var med mig somsagt i stallet. Sen på kvällen åkte vi till farfar o sove över där..
Onsdag; Skitgött väder! Jag o Markus byggde vattenrutchkana o,o Presenningar+vattenslang=barsnligt men så otroligt kul! Var ute hela dan så det var rätt gött ;)
Sen på kvällen åkte jag till stallet. HOPPADE! <3 Som de flesta vet råkar jag ha världens töntigaste häst när det gäller hoppningen. Först var det ett kryss på diagonalen. Gick hyfsat Tog kanske 3-4 ggr innan vi kunde galoppera över :)
Sedan så hoppade vi ett rättuppstående. Gick otroligt bra!! :D han var inte alls lika fjompig nu, utan redan andra gången tog vi oss över utan problem <3

Torsdag; Fan vilket skit väder! Regnigt hela dan.. Men var ute en sväng med Nalle och Nicko (Hundar som farfars bror och hans fru Inger passar) i rusket :)
Vid tre-tiden åkte vi in till City Gross special i Ytterby. Köpte 2 par leggins (svarta) 2 pkt hårnålar, 6 par ankelsockor 1 diadem och .. piggelin o.o :) Det hela kostade runt 200:- Lägger kanske upp bilder i morgon.
Osså sen var jag i stallet, ofc! När jag skulle hämta Kalle står han naturligtvis längst bort i hagen .. ;o Snäll häst!
Sen hjälpe Jocke mig så jag fick raspat lite på hans bakhovar. O sen kommer vi till d roliga; jag red ut! Blev fan så blöt, men det var hur kul som helst! Det tycker Kalle också: örona fram hela tiden xD
Fredag; Idag har jag inte gjort nånting.. samma skitväder som igår fast värre ;O Får väl åka till stallet också nu om en stund :)

Veckans hiss/diss:
Hiss: Madde o Jonathan <3
Felicia; tack för att jag fick låna hästsalvan till BusKalle! :D
Diss: Skitvädret kan ta sig i häcken..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar