www.coronaonslow.blogspot.com

torsdag 29 september 2011

Dagen Torsdag √check

Orkar egentligen inte sitta vid datorn men skriver ett inlägg i alla fall!
Dagen har varit bra men ganska energikrävande. Matteprov på eftermiddagen, gick väl okej. Fanns dock någon uppgift jag verkligen inte fattade som jag sket i, har lite ångest över det men det får la gå.
Madde körde mig med hennes moppe så hann hem innan jag åkte till stallet för lektion. Skönt att inte behöva stressa!
Hade Mix och det gick jättebra, han är stark som en jävla oxe den hästen men ursöt och jättesnäll! Han är liksom lite 'valpig' i sig själv, tror att han är mindre och yngre än vad han är. Hehe!
Nevermind. Hade lite bomövningar och så. Kändes bra!

Mamma tömkörde Kalleman i paddocken. Roligt säger Kalle! Sprang över bomar och hade sig, dutti kille! Han har blivit en helt annan häst, verkligen! Svårt att förklara men det känns!
I morgon blir det nog att rida ut, har dåligt samvete när jag varit lat och harvat inne på banan i över en vecka. Inte bra! Man får ju passa på att rida ut mycket innan snön kommer! Och så är det bättre för hästen. Minskar risken för kotledsinflammation om man rider på olika underlag, hästen blir gladare och piggare och så vidare. Och dessutom är det sjukt kul att rida ut! Tycker både jag och hästen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar