www.coronaonslow.blogspot.com

tisdag 6 september 2011

Lifes rough

God eftermiddag

Sitter och jobbar med min teknikuppgift som skall vara inlämnad ... om några veckor. Om en stund byter jag nog dock till SO;n och jobbar med det i stället om jag bara får tag på Jonathan som har powerpointen vi gör. Är så trött i huvudet och nacken efter  3 lektioner av bara skrivande med datorn. Men det måste ju göras, har inget annat val.

'ive got my whole future on my shoulders, thats how it is in sweden. if you dont get a good education youre done ...'
Samtidigt känns det ju för jävligt att klaga, jag får min utbildning. Gratis. Finns många barn som mer än gärna hade suttit i min sits, de som inte får lov att gå i skolan för att de inte har råd. Samma sak när jag klagar på skolmaten. Som jag får gratis. Andra skulle dö för att få min mat, som jag sitter och petar i. Fy fan, för jävligt om man tänker efter...
Bortskämd är vad jag är.

1 kommentar:

  1. Ja, det är du. Men du VET att du är bortskämd i alla fall! ;-)

    SvaraRadera