www.coronaonslow.blogspot.com

söndag 26 september 2010

Hoppträning

Idag har vi hoppat, min ängel och jag :) Hoppade två små hinder bara, kryss. Först komma in i trav in på 1an, a kvar galoppen in på 2an och sakta av. Egentligen inget konstigt. Det gick rätt hyffsat, fast vi har MYCKET kvar att lära. Nedan följer ett par exempel. :)
  • Måste jobba mer med galoppfattningar, han får inte springa in i galoppen.
  • Bli bättre på att styra och hålla i gång galoppen efter ett hinder
  • Fatta Rätt galopp efter hinder
  • Jag skall fokusera på att få ner hälen, som ofta hamnar uppe vid öronen på mig ;)

Yes, det var bara ett AXPLOCK finns mycket mer att bättra på!

Vid 7:00 skall jag och Maddsson på musikgudtjänst i kyrkan. Jag är inte direkt aktiv, brukar inte ofta engagera mig i kyrkan eller så. Dock så råkar jag och Madde ta konfirmationen till sommaren. I "kursen" ingår det att man skall gå i kyrkan lite då och då. Just den här gången passar det ju också så himla bra, eftersom mamma sjunger med St. Olofskören på den här gudstjänsten.

Innan jag lägger mig i kväll skall jag ha skrivit hela, eller iaf kommit en bra bit, på min bokredovisning som skall vara inne på tisdag senast. Harry Potter and the prisoner of Azkaban :) Mig gilla HP! :D

/Hohanonone

2 kommentarer:

  1. Men ni gör ju framsteg, och det är ju huvudsaken, eller hur?
    Och det finns ju alltid saker man kan förbättra, ingen är perfekt ;)

    SvaraRadera
  2. Tidunkten för gudstänsten blev lite knäpp, va? Det är i vanliga fall typ julottan som börjar sju på morgonen... Förresten - du hänger med till julottan i år eller? ;-)

    Kram Mamma

    SvaraRadera