www.coronaonslow.blogspot.com

lördag 11 september 2010

Kallebus på nya upptåg!

Idag har vi haft kul! Jag och Felicia red tilsammans med våra två underbara skimmlar (Kalle & Lady) Jättemysigt! Vi red i manegen, där Katjas mamma Josefine hade satt upp slalom stolpar. Så vi värmde upp först och en gjorde vi slalom! Fett kul tycker alla, speciellt ponnysarna!! Lady är ju en "utbildad" gymkhana ponny; hon byter galopp mellan varje stolpe. Kalle rusar bara så fort han orkar!
Skrittade av länge, hästen min var svettig. Sen hjälpte jag och Fillan till med att ta in hästarna som skulle in till stallet från hagen. Jag tog in Baylie (jädrar vad han har bråttom!) Ada och Sumatra, Fillans älskling. Sopade stallgången i stora privat stallet också, såg ut som om den inte blivit sopad på ett tag!
Har precis städat mitt akvarium med mina älskade firrar i :) Gjorde storstädning, dvs tog ut allt som fanns i (även fiskarna) och gjorde rent sanden. Så nu är det riktigt fräscht i deras hem. Har massa yngel också, jätte söta! Fast det var rätt jobbigt att få ut dom ur akvariumet..
Nu skall jag göra som http://www.josefinebergling.blogg.se/ och plocka fram chipspåsen, dippen och coca colan (dock inga 4 liter..) och tillbringa resten utav lördagen i soffan framför TV:n.


1 kommentar: