www.coronaonslow.blogspot.com

lördag 29 januari 2011

Veckans dilemma






VECKANS DILEMMA BLIR MÄRKESPRYTLAR


Vad är det som är tjusningen med att äga märkes schabrak, benlindor och hjälmar? Varför lägger vi ner så många tusen på ett täcke?

Själv äger jag inget i märkesväg, eftersom jag anser att de är onödigt att lägga mycket pengar på ett regntäcke som jag vet att de övriga flockmedlemarna kommer ÄLSKA att gnaga på. ;) Däremot finns det många snygga Kingsland pikéer exempelvis, och visst ser man då och då de där schabraken som man vill ha.. men som kostar liite mer än det du köpte på Börjes.

Vad är det som gör märkes kläder och utrustning så populära?

OM jag någon gång, till exempel på Göteborg Horse Show får för mig att köpa en märkespryl blir det nog ett schabrak, sånt som man använder. Eller ett fleecetäcke :P

1 kommentar:

  1. Hästens välbefinning framför allt!!! Inte bryr sig hästen om vad den har för märke på sig, bara det är helt och skapligt rent! Många rider inte bättre/sämre för ett märkes skull! Statuspryl som med allt annat bara :-) billigt och bra tycker jag om i allafall, även slit och släng och köpa nytt prylar passar perfekt! Kramar

    SvaraRadera