www.coronaonslow.blogspot.com

fredag 18 november 2011

Det finns alltid mer att lära

God kväll de få entusiaster som sitter framför datorn en fredakväll! ;)
Dagen har varit rolig, men jobbig. Skolan var faktiskt riktigt rolig, har en mycket intressant uppgift i NOn och eftersom jag tycker det är kul att skriva och leta fakta är detta en mycket passande uppgift för min del. :-)

Stallet direkt efter skolan, kom hem vid sju ungefär. Red lektion för Madde i paddocken. Var riktigt jobbigt och jag kan inte påstå att det gick sådär jätte bra. Mamma fotade och jag kan säga att de flesta bilderna beskriver en 'tuff' verklighet; hästens bakben är två mil efter, kastar med huvudet -jag som tittar ner eller har hälen åt fanders. det är ju så de flesta bilderna blir, right? Och vi som brukar blogga vet ju att man oftast bara lägger ut den som blir bäst. Men det krävs ack så mycket jobb bakom den bilden! :-) 

Kort sagt; Ibland såg det ut såhär under dagens ridpass.


















Men oftast såg det ju faktiskt ut SÅHÄR. Verkligheten knackar på och det måste faktiskt inte alltid gå supermegajättebra. Jag håller på att lära mig och det kommer jag fortsätta göra tills den dag ja dör. Man är aldrig någonsin fullärd! Ser ni mitt röda fejs? Det är jobbigt att rida. :-)

1 kommentar:

  1. Haha jaa dom som säger att de är lätt att rida, dom ska testa en riktigt intensiv dressyr lektion ;)

    Satt precis och diskuterade med mamma och vi sa att de verkligen va tur att Kalle kom till just dig, du har så god hand med honom och han verkar ha blivit så mycket lugnare sen jag såg honom sist. Och du verkar ha lärt honom mycket :) Han hade tur som kom till dig helt enkelt :) <3
    /Nadine :)

    SvaraRadera