www.coronaonslow.blogspot.com

tisdag 8 november 2011

Sysslofri eftermiddag

Gud så skönt! Är idag ledig från allt! Fillan har Kalle, inga konfirmander, bara lite SO att plugga. Fy fan vad gött! Tror jag skall ta och nana en stund... Eller det är kanske dumt. Skall ju gå och lägga mig snart ändå haha!

Nu på eftermiddagen har jag sysselsatt mig med mitt projekt 'sänka Hard Days Night' en halv ton dvd från C till G#. Det var faktiskt inte så svårt, lite stolt är jag allt över mig själv. Om man nu får lov att vara det i dagens samhälle?

Nu tänkte jag kolla på en film och lyssna lite halvt på ett radioprogram jag och BFF Mango var med i när vi gick i 5an. Helt sjukt vad våra röster har förändrats! Lite läskigt... Samma som att jag hittade ett band med min röst när jag sjunger och spelar (läs: tror att jag spelar) piano hemma hos min faster när jag var 6 år. OJ. Det var en upplevelse... Har jag verkligen låtit så?
Det var så enkelt att vara liten, inget prestations tvång och ingen stress? Hemskaste som fanns var att behöva gå till den såkallade 'Gläntan' på måndag morgon. JÄTTElångt och behöva fördriva en och en halv timme i skogen och leka. Hemska saker!!!... Jisses..


Passar på att slänga in en song of the day. Fick lite 50-60-70 -tals feeling i skolan idag och ja -detta är vad det blev.
Johnny B Goode - Chuck berry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar