www.coronaonslow.blogspot.com

måndag 9 januari 2012

Dressyrpass :)

Är helt slut i huvudet nu, har fått gjort mycket idag även om jag inte gick upp sådär -- jättetidigt.
Var i stallet vid två idag och det snöade så vackert. Dock gjorde ju detta att all den satans isen doldes under det tunna täcket. Fasen vad nära jag var på att ramla ett X antal gånger... DoNotlike.

Det blev ett superjättemega bra dressyrpass på lillkillen idag.
Gjorde övningar med hjälp av koner i hörnen för att få till bättre hörnpasseringar. De oranga fyrkanterna föreställer koner. De svarta prickarna är halhalter. För att hjälpa Kalle att trampa under sig gjorde jag många halvhalter; innan och efter hörnena, samt på kort och långsidan. Ridbanan kapades av så att det blev en fyrkant. Men det är ändå hörnpasserings-tänk när man vänder.
Man får tänka så man får med sig hela hästen! ;-)

 Denna övningen är bra tycler jag, efter som man vänder efter halva långsidan så har man ingen vägg som stöd.

Jag red sedan igenom Lätt B:1 programmet och Kalle var verkligen mjuk och följsam så stolt över min lilla kille!! Konerna vid C används som stöd för att få till en rak mittlinje.

Som sagt är jag jätte nöjd över passet, min duktige lille prins! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar