www.coronaonslow.blogspot.com

onsdag 7 december 2011

Kvinnorna skall vara i köket (haha)

Gud vilken jobbig dag?
Mina ben värker och min hjärna är slutlkörd. Men jag har haft sjukt roligt!! Dag 1 av 3 i köket avklarad. Vi har matlagningsveckor i skolan som jag säkert har sagt tidigare. I alla fall så har jag och 4 till idag lagat mat åt våra två klasser och ett par lärare.
Med lite inside jokes, misstolkningar och allmänt roliga personer did we turn the stress around och det blev rätt roligt alltså! :-)
















Menyn var inspirerad av den svenska sommaren och har en liten touch av Bohusläns läckerheter. 

Förrätt
"En inbjudan till bohuslän", skagentoast med egengjord skagenröra, sallad och räkor.

Varmrätt
"Som grädden på moset" en typisk svensk rätt. Pannbiff med potatismos och egengjord lingonsylt- Serveras med gräddsås.

Desert
"Sommarbakelse" sockerkaksbotten med citronkräm och bär, serveras med grädde on top

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar