www.coronaonslow.blogspot.com

fredag 30 december 2011

Planer inför nyår

Så nu är nyårsafton planerad i alla fall, kommer tillbringa den med min familj, kompisar till mina föräldrar och Madde. :-) Kommer bli jättekul tror jag, dock saknar jag Lollo jätte mycket,  vi brukar fira nyår med henne och hennes föräldrar... Miss u!

I alla fall, vi kommer då käka 3 rätters som jag och Madde gör, förhoppningsvis utan några större inidenter.
Förrätten och efterrätten lagade vi på matlagningsveckorna så det blir lite favorit i repris för våran del. Hade gärna gjort den där skaldjursgrytan igen men eftersom jag inte följde något recept utan fick lite hjälp utav Farbror Frans så vet jag inte riktigt vad jag hade i ... typiskt!

Förrätt:
Egenbakad kavringstoast med sill, ägg och potatis.
Varmrätt:
Oxfilé med en krämig potatisgratäng
Desert:
Bakelse med citroncréme, bär och grädde

Så idag skall det bakas, dessutom skall jag rida lektion för Madde Bergström och städa också. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar