www.coronaonslow.blogspot.com

tisdag 27 december 2011

Mysig stalldag

God kväll vänner! :-)
Kom hem från stallet för en stund sedan, har käkat och nu tänker jag kolla film en stund och sedan nana.  Var i stallet i .. ja 4 timmar ungefär. Jätte mysigt, borstade länge, red en timme, putsade sadel/träns/sadelgjord och dessutom tog jag mig friheten att 'poslinshästa' min lella Kalle också. ;-) För en kort stund kommer hans ben vara vita i alla fall.
Sen är han ute i hagen i morgon bitti och på två millisekunder är han lika grå som vanligt. Men men, det är inget nytt, ;-)

Jag är en sån person som INTE tycker om att hälla massa konstiga kemikalier på varken mig eller hästen. En häst är en häst inget porslinsdjur. Däremot tror jag den blir det om man överdriver med hästens renlighet och så vidare, Jag personligen tror att tvätta hästen varje dag bara gör den mer mottaglig för skador och sjukdomar. Sen får varje hästägare göra som den vill, ha sina egna åsikter om saker naturligtvis! :-)

3 kommentarer:

  1. Fin blogg!! :D
    Och bra inlägg!
    Besök och kommentera gärna våran också
    Kram Michelle och Olivia :)

    SvaraRadera
  2. shit vad söt han är :D
    tycker inte heller man ska ducha hästen för ofta, men ifall den e lerig tyckert jag man ska skölja av benen iallafall för om man borstar blöt lera blir det som att man skrubbar hästen o den kan bli skador i huden typ :P

    SvaraRadera