www.coronaonslow.blogspot.com

fredag 1 april 2011

Svar på tal - Frågestunden.

Ett sött kollage någon gjorde till mig för ett tag sen! :) Är det du som gjort den? Kommentera så får du en länk!! :)
HÄR HAR NI SVAREN PÅ FRÅGESTUNDEN! FINS DET NÅGOT DU INTE FÅTT SVAR PÅ FINNS DET ALLTID MÖJLIGHET ATT KOMMENTERA SÅ SVARAR JAG! :)

Första frågorna är från Daniela! http://www.minibatman.blogg.se/ Hur länge har du haft Kalle? Vad är han för ras och hur gammal är han? :) Jag fick Kalle på foder den 22 Mars 2010, så i lite drygt 1 år! Han är en korning Arab/Connemara/Welsh, men det är mest Connemaran som syns ytligt och Arab dragen som finns i hans temperament. ;) Kalle fyller 10 år i år, men han har inget känt födelsedatum i passet.



Sedan ställde Tova två frågor! http://www.bbengtsson.blogg.se/ Hur länge har du ridit? Vilken var de första ponnyn du red på Alleby? :) Jag började rida på Alleby när jag var 6 eller 7 år tror jag. Så 8 eller 9 år. Det var en dåvarande kompis som visade mig Alleby och jag sitter fast än i dag ;) Har inte 100 koll på vem det var, men har ett svagt minne av Moni i alla fall..? Någon i lilla stallet var det i varje fall. :)


Amanda ställde många frågor! ;) (Amanda! Du skrev inte vilken blogg du har! Skriv en kommentar så får du en länk! :)) Vad är dina mål med Kalle? Hur gammal är Kalle? Varför valde du att köpa Kalle? Har Kalle varit skadad någon gång? Vad är det pinsammaste du har gjort? Läser du Dresyrmupparna? TeamSL? Kissies? Fokis? Min blogg? :D Vad tycker du om Matchningar? Har du ramlat av Kalle någon gång? Har du skadat dig riktigt illa på hästryggen?


Mitt mål just nu med Kalle är att han skall bli frisk i sina ben. *Kalle fyller 10 i år, men han har somsagt inget känt födelsedatum i passet. *Det är en lång historia, men kortfattat så fattade vi tycke för varandra när han gick på lektion. Jag red honom jämt, och jag var i stallet varje dag för att få hans tillit. Sen så blev han till salu, för att han inte funkade att gå på ridskolan. Får skriva en längre berättelse någon gång om ni är intresserade! :) *Ja, tyvärr är Kalle skadad för tillfället.. *Det pinsammaste jag gjort??! Öh .. oj.. haha. Massa massa massa ;) Jag gör bort mig hela tiden, men jag tar sällan åt mig det. *Dressyrmupparna? Ibland. TeamSL? Nej. Kissies? Ja ;) Fokis? Nej. Min blogg? Det vet jag inte, gick inte att se vilken blogg du har, Amanda. :) *Jodå, det är väl inget fel med det. Men eftersom jag är ekonomisk och inte har två miljonärer som föräldrar skulle det aldrig falla mig in att köpa massa nya grejer för att det måste matcha.. :P *ja, fast inte mer än 3 gånger på 3 år ;) Tycker jag är bra jobbat! Om du inte läst om det, så läs inlägg om mina avramlingar HÄR, HÄR och HÄR. :) *och som tur är har jag aldrig skadat mig illa, mer än att jag åkte in i väggen en gång och fick vädigt ont i ryggen. Och jag har blivit väldigt för att rida rädd ett par gånger.. fast jag är aldrig rädd för att rida Kalle :) Däremot har jag respekt för alla hästar. Stora djur, och väldigt farliga om man hanterar dem fel eller om de bir rädda.

1 kommentar: