www.coronaonslow.blogspot.com

tisdag 25 oktober 2011

From now on I'll be wearing a helmet

Okej. Idag har jag spenderat 11 timmar i skolan. Slutade tjugo över tre och vi hade föräldramöte vid sex. Hinner inte åka hem och tillbaka med någon större måtta så jag spenderade min eftermiddag i skolan. Kul? Nja. Hade hellre varit hemma faktiskt. Har dessutom FN dagar i skolan nu, alla klasser 0-9 är i grupper med någon eller ett par från varje årskurs. Och vi kan väl säga såhär; Jag hade inte stått ut med att vara lärare åt mig själv när jag gick i FK/1an... Inte min grej. Inte alls.
Skolans SYV (studie och yrkesvägledare) hade först en timmes genomgång på föräldramötet med föräldrarna om gymnasievalet och vi elever satt och .. rullade tummarna typ. Sen fick vi en timmes genomgång medan föräldrarna fikade.

...och nu är jag hemma. Skall äta min något försenade middag och gå och lägga mig. Räddad av gonggongen att So frågorna blev flyttade tills på fredag.
Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar