www.coronaonslow.blogspot.com

fredag 28 oktober 2011

Höstlov!

Gud vad skönt, en veckas lov har nu tagit sin start och jag skall sova! Okej. Inte i morgon. Och inte i övermorgon. I morgon bitti klockan 08:30 skall jag infinna mig på Glöstorpsskolan för Högskoleprov som varar till halv fem. Och efter det är jag med och hjälper till på halloweenkvällen = död på Söndag morgon. Måndag får jag sovmorgon i alla fall! Göttish!
Tog mig faktiskt friheten att sova ett par timmar på eftermiddagen nu idag vilket jag -senare, insåg inte var en allt för smart idé. Pigg ó gla kexchoklad är man nu när man Egentligen borde sova? Aj då.

Håller på att bekanta mig med min vän Pianot just nu! Satt och funderade på vad ett Bb var och smart som man är slog det mig att ett Bb är likadant som ett A#. Fånigt men sant. Dock får den som känner sig manad gärna hjälpa mig med att ta ett Eb. Det stör mig att jag inte hittar det! Borde vara det samma som ett G# men det hittar jag inte heller. Damn it! 
Har kommit på att det gick mycket fortare att lära sig Piano än Gitarr. Gitarr har jag spelat i kanske... 5 år. Piano har jag plinkat på från och till men det är först nu jag börjat på 'riktigt'. Vet inte om man får lov att säga som följer i dagens samhälle utan att verka bitchig, men jag är självlärd och har mycket lätt för att lära mig nya saker om jag hört dem. Brukar kallas för att man har bra 'gehör'.

Godnatt vänner, hoppas er dag har varit toppen!
Min lilla älskling! Gibson Les Paul jr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar