www.coronaonslow.blogspot.com

söndag 2 oktober 2011

Söndag 2 Oktober

Dagen har varit väldigt effektiv har fått gjort mycket.
Vaknade av mig själv vid kvart över nio och låg kvar en stund. Käkade frulle och vid kvart i elva drog jag till jobbet. (Galoppbanan)
Stod vid parkeringen med Colin fram tills andra löpet då jag stod vid grinden in till banan. Var en rolig dag, lite kallt i mellanåt men det gör inte så mycket.
Fick hjälpa Hannah, smådjur/häst veterinär när hon tog hand om en häst som hade ett stort balltramp på en av framtassarna. Eller ja, hon gör och jag håller saker/ ger de till henne när hon behöver ha dem och kollar.
Koksaltlösning, bandage, pencillin och stelkrampsspruta eftersom det var som ett jack där det kommit in lera. Detta innebär att man inte kan sy, utan man måste i stället göra rent det dagligen och ha bandage på. När såret renat sig själv efter några dagar kan man eventuellt sy, men det är inte säkert att det går.
När man ger en häst pencillin måste den stå i box eftersom en del hästar reagerar kraftigt på proteinet i pencillinen och kan få en såkallad pencillinchock. Det läste jag mig till igår! ;-)

Efter att jag jobbar färdigt åkte vi till lilla pappa på sjukhuset, han ligger inne.. Har problem med gallan men hoppas han får komma hem snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar