www.coronaonslow.blogspot.com

lördag 22 oktober 2011

Tjejpoäng?

God eftermiddag bloggläsare! :)
Hoppas ni har haft en skön lördag hittils! Jag vaknade halv sju i morse och tänkte; åh nej. Fasen. Redan morgon. Men jag kan ligga kvar tio minuter till så går jag upp sen. Sen kom jag på att det var lördag. Happyfejs! Så jag gick och la mig igen. ;-) Grymt härligt att inse sådant!

Red i pappas grupp idag. Rider lektion på Torsdagar för Mikael och på Lördagar för Christel. Brukar normalt ha lektionshäst på Torsdagarna och Kalle på lördagarna.
-"Men varför rider du lektion? Du har ju egen häst?"
Ja, varför? Mitt svar på det är att jag lär mig så mycket mer på att rida lektion regelbundet för ridlärare, speciellt på lektionshäst. Det är jätteviktigt att rida olika hästar för ingen häst är den samma som någon annan, alla måste ridas på olika sätt.
Dessutom får man aldrig någonsin tro att man kan, för det finns alltid något att lära sig. Så att rida för instruktör är jätteviktigt!

I alla fall. Åkte till backaplan efter stallet och köpte lite lördagsmys och så. Bidde lösgodis och någon random cola som jag hittade. "Coca Cola Cherry Flavour". Fanns tydligen när mina föräldrar var små och har kommit tillbaka nu? Skall bli kul att testa! 
Dessutom har jag fått tjejpoäng idag, köpte lite nagellack och schampo. Är en traditionell nagelbitare men försöker sluta. Så jag skall se om nagellack kan vara svaret på detta, om det kan hjälpa mig att sluta. För det är ju inte direkt jätte mycket snyggt att bita på naglarna.

1 kommentar: