www.coronaonslow.blogspot.com

lördag 8 oktober 2011

Hopping

Idag har jag och Kalle skuttat hinder! 
Red lektion i V2 Crilles grupp, eller ja har börjat rida i den nu. Härlig grupp och bra nivå för Kalle! 
Red först som en bana med bommar på marken med tät så att alla gjorde den samtidigt. hoppning är som 'Ett dressyrprogram med massa skräp i vägen att hoppa över' som Crille säger; för att kunna hoppa måste man kunna så mycket mer!
Fortsatte med samma bana hela lektionen men hon höjde upp två bomar så det blev ett liiiiiiitet rättuppstående, vi snackar 30 cm på sin höjd. 
De flesta hästarna klev liksom över det! Men det räcker för mig i varje fall. Kalle tvekade lite först men sen gick det super!
Vände på steken och det gjordes ett kryss av hindret. Tvekade INGENTING bara hoppade! DUKTIG Kalle, mamma stolt!

Byggde bana och så i stallet för KMet i hoppning i morgon också. Skall inte tävla själv (det sparar jag till KMet i Dressyr, mer min grej) men jag är funkis som vanligt. Är beredd på typ -20°c så det blir masssssa kläder. Man vet ju aldrig med vädret så att säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar