www.coronaonslow.blogspot.com

söndag 30 oktober 2011

Söndag 30 Oktober




















Har idag gjort det som jag vanligtvis mer eller mindre avskyr men som inses är ett måste i varje fall ibland.. ;-) Har städat och dammsugit rummet + bäddat rent i sängen så nu blev det genast lite mer humant här inne. Är inget fan av att städa annars -tycker det är jätte tråkigt, men det är underbart att vara i ett nystädat rum! Lite dubbelmoral men skit samma.

Ada och hennes mamma Natalie
I morgon har jag två hästar att ta hand om -I like! Först Kalle då naturligtvis och sedan blir det att pyssla, rida och mocka åt Ada. Lella Ada -favorittjejen! Envis som en åsna men jättesnäll!
Vet inte riktigt vad jag skall göra med hästisarna, men det blir nog dressyr skulle jag tro. Karin som rider i våran 'tantgrupp' för Crille på Lördagarna (är hederstant i den gruppen haha) har haft Kalle idag och i fredags stod han så det blir nog bra.
Ada vet jag inte, beror på vad hon är på för humör. :-) Har ridit henne ibland när inte Natalie har kunnat. Ada är lite mindre än Kalle men har större omfång om magen så det känns väldigt lustigt att sitta på henne när man rider lilla Kalle annars :-) Dessutom har hon korta travsteg -lilla busan! Nej men hon är mysig, det är hon!

På Tisdag kommer mina kusiner hit också. Har inte riktigt koll på vad och hur och när vi skall göra saker, men d vill nog följa med till stallet och rida! (hehe). Nina är en riktig hejjare på att rida Kalle! Wooohoo!

Nej, nu skall jag sova! Ny dag i morgon -nya problem och nya sätt att lösa problemen.
GODNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar