www.coronaonslow.blogspot.com

måndag 17 oktober 2011

Gnägg i stugan! :-)

God kväll,

sitter och gör samma sak som vid den här tiden i går -pluggar. Inser dock att jag inte kommer orka göra färdigt det jag måste idag så jag får väl kanske lite problem i morgon men det tar vi då. Måste ju orka upp i morgon också vilket var knappt att jag gjorde idag! Heh .. heh.

Men men, dagens ridpass gick jättebra i alla fall. Jag och Fillan red utomhus i ett kompakt mörker. Maaassa reflexer på och ut ut och iväg! Fillans 'sköthäst/medryttarhäst/vadmannuskallkalladet' får bara skritta efter en skada så vi skrittade bara.
Lite flyttningar och ställningar och så bara, nääästan åka häst stadium faktiskt! Brukar annars innan åka häst när jag rider ut, men sen han kan bli lite stark vill jag gärna kunna få stopp och känna att han lyssnar på mig utomhus också om ni förstår vad jag menar. :-)
Jag och Kalle tränar på kommandot "Puss" och "Back" nu. När jag säger "Puss" och pussar i luften skall han 'pussa' mig med mulen och då får han godis. Går jättebra, godisdelen är populär! ;-) Kommandot "Back" använder jag ständigt, om jag skall rygga eller flytta honom från marken. Det är han duktig på! Han kan, min kille.
Tror att ju mer man hanterar hästen på marken desto närmare kommer man varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar